July 2, 2012

Dig og Mig-koncerten: 'Er det for sjov?'


Lige siden jeg hørte nummeret 'Skyggerne' i radioen har jeg undret mig! For det første over hvad det egentlig var? Var det en ny gang Vesterbro Ungdomsgård? Er børnerocken tilbage - eller er det dansktop de spiller derinde i radioen? Så var det Dig og Mig! Aha, er det sådan de lyder. Sært... Det lyder sgu mest af ungdomsklub og gammel dansk 80'er rock. Og da jeg så havde hørt det nummer for 117'ende gang, så var det faktisk meget catchy. Og da de så fik al den medieomtale og major label signing, så var det måske liiige lovlig meget hype for sådan en gang pjattet pop musik.

Men så fik jeg set giraffen i går på Pavillion junior. Og for pokker da... Det er jo virkelig fedt. Det er så simpelt, så uskyldigt og så i den grad fangende. De fede push'ende synth trommer, den sikre derudaf guitar og den søde, søde lille pige i den blå prinsessekjole. Det er dreng-pige harmonierne osv, osv... Og folk elskede det! Det var smæk på i teltet. Dansende teen piger og gamle sortklædte rockmænd. Alle sang sgu med på Skyggerne!

Så hvad i hede hule h...... er det så lige der fanger? Det er selvfølgelig det sikre pop snedkeri, de gode omkvæd, syng med teksterne og så grand prix finten. Jeg er i al fald overbevist!

Skeptiker ved Dig og Mig-koncerten: 'Er det for sjov?' - iBYEN.dk